Drážďany a Prahu by měla spojit nová vysokorychlostní železnice vedená tunely pod Krušnými horami. Serveru německého deníku Freie Presse to v úterý řekl saský zemský ministr dopravy Martin Dulig.

Dulig chce trasu železnice prosadit do spolkového plánu na výstavbu dopravní infrastruktury. Podle něj má návrh podporu Česka i Evropské komise.

Německou železnici ochromila stávka. Vlaky z Prahy do Berlína končí v Drážďanech - čtěte ZDE

Zařazení vysokorychlostní železnice do spolkového plánu je nutná podmínka k tomu, aby německá strana pokračovala v příštích letech v přípravě projektu. 

Německá vláda by měla spolkový plán přijmout příští rok; dopravní projekty, které v něm budou uvedené, budou mít přednost při realizaci.

Dulig o vysokorychlostní železnici jednal s ředitelem odboru drah českého ministerstva dopravy Jindřichem Kušnírem a s koordinátorem evropské komise Mathieum Groschem.

Po schůzce uvedl, že Česko, stejně jako Evropská komise, mají zájem na uskutečnění projektu a budou podporovat saskou žádost o jeho zařazení do spolkového plánu. Podle Duliga podporu přislíbila i železniční společnost Deutsche Bahn, která spravuje německé tratě.

Grosch řekl Freie Presse, že trať z Drážďan do Prahy by měla být součástí transevropských dopravních sítí a měla by zajistit kvalitní propojení severní a jižní části kontinentu.

"Co se zde děje, je důležité pro Hamburk, pro Prahu, ale také pro Atény," řekl.

Vysokorychlostní trať by měla být vedena v tunelech pod Krušnými horami a měla by odvést dálkovou osobní i nákladní železniční dopravu ze současné tratě v údolí Labe, která je velmi silně vytížena.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist