Nápojářské skupině Kofola v prvním čtvrtletí letošního roku klesl obrat o 3,8 procenta na 1,27 miliardy korun. Hrubá marže jí stoupla o 6,9 procenta na 454,5 milionu korun, provozní zisk EBITDA klesl o tři procenta na 146 milionů korun.
Hospodářský výsledek skupiny v prvním čtvrtletí nejvíce ovlivnila složitá situace na polském trhu.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Firma uvedla, že se i přes riziko mírného snížení objemu prodejů snažila soustředit na zvyšování ziskovosti. Pozitivním signálem jsou rostoucí prodeje na Slovensku nebo o 59 procent vyšší příjmy z prodejů ovocných a zeleninových šťáv Ugo na českém trhu.
"Soustředíme se nyní především na to, aby firma byla zisková v dlouhodobém horizontu. To obnáší i to, že krátkodobě mohou některé naše hospodářské ukazatele mírně klesat," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Kofola patří mezi nejvýznamnější výrobce nealkoholických nápojů. V Evropě má osm výrobních závodů a zaměstnává 2300 lidí, z toho okolo 700 v Česku. Do jejího produktového portfolia patří pramenitá voda Rajec, řada ovocných nápojů a sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík nebo energetické nápoje Semtex. Letos Kofola dokončila akvizici slovinského producenta minerální vody Radenska.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist