České aerolinie se po letech vyjednávání zbavily posledních nepotřebných letounů, dvou letitých Boeingů 737. Stroje už pro své stáří nesměly létat v Evropě, sloužit ještě budou v Jižní Americe, zřejmě v Peru. Firma tak vlastní už jen airbusy. Napsal to ve středu deník E15.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Letadla byla posledním majetkem, který mohl ztrátový dopravce prodat. "Nemáme žádný polštář, už žádný majetek, který bychom mohli zpeněžit," řekl deníku předseda představenstva ČSA Jozef Sinčák.

Prodej dvojice boeingů trval podle Sinčáka čtyři roky, cenu a jméno kupce aerolinky neuvedly. Celkem bylo k prodeji pět boeingů, o všechny původně projevila zájem firma z Jižní Afriky. Nakonec ale zaplatila jen tři letouny, z toho jeden dodnes parkuje v Ruzyni.

Boeingy se u ČSA objevily v roce 1992, jejich počet postupně vystoupal až na 19. Při velké obnově flotily v letech 2004 až 2005 ale dopravce pod vedením Jaroslava Tvrdíka začal nakupovat airbusy. Boeingy se postupně vyřazovaly. Poslední cestující se boeingy v barvách ČSA proletěli v lednu 2013.

České aerolinie v loňském roce hospodařily se ztrátou 631 milionů korun, což je téměř o třetinu méně než o rok dřív. Tržby se snížily o 6,5 procenta na 9,5 miliardy korun. Stát už v ČSA vlastní jen necelých 20 procent akcií, 44 procent má korejská Korean Air a 34 procent soukromá letecká společnost Travel Service. Zbylých 2,26 procenta je majetkem České pojišťovny.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist