Internetová bannerová reklama v květnu stoupla proti předchozímu měsíci o 17 procent na 530 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl obchodník Internet Mall. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.
V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 14 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v květnu využil reklamní prostor v hodnotě 19,5 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístila Alza.cz s inzercí v hodnotě 13,1 milionu korun a za ní Česká spořitelna, která využila reklamní prostor v hodnotě 12,5 milionu korun.
Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 478 milionů korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 188,6 milionu korun.
Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem stály kromě bannerové inzerce také zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB), tedy automatizovaný algoritmický způsob nákupu a prodeje on-line mediálního prostoru.
Provozovatel |
Inzertní výkon |
Seznam.cz | 188 565 075 korun |
Economia | 55 631 711 korun |
Mafra | 48 301 969 korun |
Mladá fronta | 36 775 560 korun |
CET 21 | 29 972 147 korun |
FTV Prima | 29 219 335 korun |
Czech News Center | 27 283 683 korun |
AdActive.cz | 23 138 988 korun |
Allegro AdMarket | 20 316 341 korun |
Finance media | 18 841 429 korun |
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist