Srbská privatizační agentura v úterý zahájila prodej 38 státních mediálních podniků, včetně tiskové agentury Tanjug, založené před více než 70 lety. Jejich prodej by měl celkově vynést deset milionů eur (zhruba 272 milionů korun) a je součástí vládní strategie ukončit státní vlastnictví srbských médií.

Privatizace státních podniků je součástí úsilí Srbska o vstup do Evropské unie. Omezení velikosti státního majetku je také jednou z podmínek úvěrové dohody s Mezinárodním měnovým fondem (MMF), v jejímž rámci má Srbsko v záloze 1,2 miliardy eur.

Agentura zveřejnila podmínky tendrů v listu Politika. Předpokládá, že jednotlivé podniky, zejména regionální rozhlasové a televizní stanice, se prodají v samostatných aukcích ve dnech od 3. do 14. srpna.

Tanjug založili v roce 1943 jugoslávští komunističtí partyzáni. Po rozpadu bývalé Jugoslávie se v roce 1995 stala státní tiskovou agenturou Srbska. Její aukce by podle úřadu pro privatizaci měla začít na ceně 761 tisíc eur. V roce 2012 měl Tanjug majetek v hodnotě 81,7 milionu dinárů (41 milionů korun) a zisk 1,3 milionu dinárů. Zaměstnává kolem 200 lidí.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist