Všem malým firmám mohu doporučit: do propagace neinvestujte ani korunu. Vystavujete se velkému riziku promarněné investice. Možná jste dostali velkou slevu u kamaráda z rádia. Nebo přišla nabídka od místních novin. Taková možnost vypadá lákavě, možná i jedinečně. Abychom pochopili, proč je to to špatný nápad, podívejme se, jak fungují větší značky.
Nesoupeřte s Goliášem
Společnosti jako Vodafone, Česká spořitelna nebo Kofola investují každý rok do reklamy a nákupu mediálního prostoru desítky milionů korun. Další peníze stojí produkce samotných reklam. Postupným opakováním reklamních sdělení v souvislosti s logem, názvem společnosti a dalšími symboly pak v našich hlavách vytvářejí paměťové struktury. Díky nim si na danou značku spíše vzpomeneme, když řešíme nějakou potřebu.
Mimo této "mentální dostupnosti" mají velké firmy i dostupnost fyzickou. Do nejbližší pobočky to většinou není daleko. Kombinace těchto dvou faktorů vytváří poptávku a následný prodej.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.