Železniční dopravce RegioJet přepravil v prvním pololetí ve svých vlacích v Česku a na mezinárodních spojích 1,4 milionu cestujících. To pro společnost, která patří do skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury, znamená meziroční nárůst o 32 procent. Na Slovensku převezly vnitrostátní dálkové vlaky mezi Bratislavou a Košicemi 450 tisíc lidí, začaly zde jezdit teprve na konci loňského roku. Jančura předpokládá, že letos poprvé skončí RegioJet v zisku, a to několik milionů korun.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

RegioJet ještě jezdí na Slovensku v závazku veřejné služby mezi Bratislavou a Komárnem, kde přepravil 1,2 milionu cestujících.

Aktuálně žluté vlaky spojují Prahu s Ostravskem desetkrát denně, některé pokračují na Slovensko, a od června jezdí také noční spoj z Prahy do Košic. "Díky nočnímu spoji předpokládáme ve druhém pololetí ještě rychlejší nárůst cestujících než dosud. V prosinci od nového jízdního řádu by měly naše vlaky spojit také Prahu s Přerovem, Hulínem, Otrokovicemi a Starým Městem," uvedl Jančura. O rok později by RegioJet chtěl vyjet také na trasu z Prahy do Žiliny přes Vsetín.

Vzhledem k rychlému nárůstu počtu cestujících se však RegioJet musí vypořádat s většími nároky na úklid souprav, na což upozorňují i někteří cestující. Podle mluvčího Aleše Ondrůje narazil systém úklidu na své limity. "Intenzivně to řešíme a přijali jsme konkrétní opatření, abychom nedostatky v úklidu co nejrychleji odstranili," doplnil Ondrůj.

Pod značkou Regiojetu jezdí na Slovensku také autobusy z Bratislavy do Nitry a Banské Bystrice a měly by vyjet také z Bratislavy do Vídně a na vídeňské letiště. "Plánům na rozšíření spojů odpovídá i nábor nových zaměstnanců," uvedl Ondrůj.

Vlaky RegioJetu jezdily ještě loni v Česku se ztrátou. Podle Jančury se díky rostoucímu počtu cestujících dařilo postupně přejít ve druhé polovině roku k ziskovému hospodaření a letošní rok by měl poprvé skončit v černých číslech.

Leo Express, který jezdí také mezi Prahou a Ostravskem, čísla za první pololetí dosud nezveřejnil, České dráhy počty cestujících na jednotlivých trasách nezveřejňují vůbec.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist