Vyšší příjmy z reklamy pomohly americké internetové společnosti Google zvýšit zisk ve druhém čtvrtletí.

Čistý zisk dosáhl 3,93 miliardy dolarů (98 miliard korun), což je o 17 procent více než ve stejném období před rokem. Vyplývá to z čtvrtečních zveřejněných výsledků firmy, která provozuje největší internetový vyhledávač na světě.

Za posledních šest kvartálů je to poprvé, kdy čtvrtletní zisk překonal odhady, napsala agentura Reuters.

Po očištění o jednorázové položky vydělal Google ve druhém čtvrtletí 6,99 dolaru na akcii. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali výsledek 6,70 dolaru na akcii.

Celkový příjem společnosti stoupl o 11 procent na 17,73 miliardy dolarů (téměř 442 miliard korun).

Příjmy z reklamy se za tři měsíce do konce června zvýšily o 11 procent na 16,02 miliardy dolarů.

Průměrná cena za kliknutí na on-line reklamu sice klesla o 11 procent, celkový počet kliknutí na reklamy, z nichž má společnost příjem, ale vzrostl o 18 procent.

Pokud jde o příjmy z reklamy, ocitl se Google v poslední době pod tlakem.

Souvisí to s využíváním jeho internetových služeb na chytrých telefonech a počítačových tabletech, kde jsou ceny za inzerci obvykle nižší.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist