Nejlevnější Big Mac se nyní prodává ve Venezuele, na Ukrajině a v Indii. Naopak nejdražší je tento hamburger fastfoodového řetěžce McDonald’s ve Švýcarsku, Norsku a Švédsku.

Vyplývá to z aktualizované verze takzvaného Big Mac indexu, který časopis The Economist publikuje již od roku 1986.

Žebříček vychází z teorie parity kupní síly, podle níž by identické výrobky měly po přepočtu měnovým kurzem v různých státech stát stejně. Autoři ovšem upozorňují, že ukazatel není přesným indikátorem pohybu měn. Cena hamburgeru závisí také na místních podmínkách, mzdách a nákladech, které bývají v chudších zemích nižší.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se