Technicky vzdělaní lidé jako inženýři či IT specialisté jsou na trhu práce dlouhodobě nedostatkovým zbožím. Jde většinou o takzvané pasivní kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají. Proto obvykle nereagují na standardní náborovou inzerci a je potřeba je cíleně vyhledávat a oslovovat napřímo.
"Jsou zvyklí neustále dostávat řadu nabídek. Proto musíte být v pravý čas s pravou nabídkou na pravém místě. Tito kandidáti totiž nejsou ochotní měnit, pokud nabídka není výrazně lepší," popisuje ředitelka Recruit CZ Markéta Švedová.
To potvrzuje i marketingová manažerka Grafton Recruitment Jitka Součková. "Pro tyto kandidáty je charakteristické, že jsou velmi vybíraví. Chtějí vědět detaily o firmě, projektech, na kterých pracuje, či technologiích, ke kterým se dostanou," líčí Součková.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.