Indický úřad NCDRC, který má na starosti stížnosti spotřebitelů proti firmám, požaduje po švýcarské společnosti Nestlé pokutu ve výši sto milionů dolarů. Tedy přes 2,4 miliardy korun. Nestlé tak má spotřebitelům "nahradit" to, že k propagaci svých nudlí Maggi, které jsou v zemi velmi populární, používala klamavou reklamu, a že nudle navíc údajně obsahovaly zdraví škodlivé olovo.

Konkrétně prý svoji reklamu schválně zacílila na děti a jejich matky. A to tak, aby si nevšimly, že nudle obsahují některé látky, uvedl list Times of India. Mezi nimi například glutamát sodný, používaný v potravinářství ke zvýraznění chuti. V nudlích ho prý bylo více, než má být, a byl dokonce i ve výrobcích, které měly na obalu nápis, že látku vůbec neobsahují. Část nudlí měla však také obsahovat vysoké dávky olova, které může způsobit otravy, jež mohou končit i smrtí.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se