Pražský dopravní podnik vypsal soutěž na 150 nízkopodlažních kloubových autobusů za více než miliardu korun. Nakupovat je bude v průběhu pěti let. Informace se objevila ve věstníku veřejných zakázek. Půjde o klimatizované stroje, které chce podnik postupně nasadit na většinu linek, třeba na pražské letiště.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

"Ročně potřebujeme vyřadit z provozu zhruba 80 až 100 kusů autobusů, abychom udrželi stáří vozového parku pod hranicí zákonných devíti let," řekl mluvčí Jiří Štábl. "Chystáme navíc nákup i klasických autobusů," doplnil. Kromě toho podnik testuje provoz takzvaných elektrobusů.

Dopravní podnik má podle výroční zprávy k dispozici 1170 autobusů, z toho skoro 500 kloubových a přibližně stejný počet nízkopodlažních. Průměrné stáří autobusů se pohybuje pod hranicí devíti let. Náklady na jejich provoz v rámci pražské integrované dopravy činí ročně necelé čtyři miliardy korun. Nejdelší trasu má (metrobusová) linka 177, která spojuje Jižní Město se severem Prahy. Měří téměř 29 kilometrů a jízda trvá asi hodinu a čtvrt.

Pražský dopravní podnik je největší firmou v ČR, která je v majetku města. Zaměstnává kolem 10 tisíc lidí.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist