Firma Apple zaměřená na spotřební elektroniku podle agentury Reuters, která se odkazuje na informace ze sociální sítě LinkedIn, najala zkušeného inženýra z automobilové firmy Tesla Motors. Významně tím posílila vznikající tým Applu zaměřený na automatizaci v řízení aut.
Profil Jamieho Carlsona na sociálně-profesní síti LinkedIn ukazuje, že opustil svou práci v Tesle a přesunul se do Applu. I online životopisy šesti dalších odborníků na vývoj samořídících systémů do aut ukazují, že se nově stali zaměstnanci Applu. Všech sedm agentura Reuters nezastihla a stejně tak firma Apple odmítla personální změny komentovat.
Podle informací Reuters se Apple zabývá vývojem auta a studiem samořídících technologií. Producent iPhonů však nikdy nepotvrdil, že opravdu vyvíjí samořídící auto. Finance na to má díky vysokým ziskům firmy téměř nevyčerpatelné, nyní pracuje na doplnění profesionálů s potřebným know-how.
Od ledna už firma najala bývalou inženýrku automobilky Volkswagen Megan McClainovou a výzkumníka Vinaye Palakkoda, oba se zkušeností se samořídícími systémy do aut.
V srpnu pak tým doplnil Xianqiao Tong, inženýr, který v mikročipové firmě Nvidia Corp vyvinul počítačový vizuální software pro samořídící systémy.
Deník The Wall Street Journal zároveň přinesl informaci, že Apple tento rok najal Paula Furgale, bývalého ředitele laboratoře samořídících systémů ve Spolkové vysoké technické škole ve švýcarském Curychu.
Takzvaný Pokročilý systém pomoci řidiči (ADAS) zvládá takové úkoly jako udržení automobilu v cestě nebo popojíždění v zácpě. Jde o základ, na němž vývojáři budují zcela autonomní auta.
Podle profilů nově najatých inženýrů se všichni stali součástí skupiny pověřené speciálním projektem, konkrétní pozici neuvádí. Jamie Carlson byl do června inženýrem v programu na vývoj samořídících systémů v Tesle, předtím pracoval na autonomních vizuálních systémech pro technologickou firmu Gentex Corp v Michiganu.
Ostatní odborníci, které Apple od loňského září postupně najímá, přináší do firmy zkušenosti z automobilek BMW, Volkswagen, Ford Motor nebo automobilových dodavatelů Delphi Automotive, Robert Bosch či TRW.
Jako jeden z prvních do týmu přišel Sanjay Massey, který potřebné zkušenosti nabral ve Fordu a několika jeho dodavatelích. Další přírůstek, Stefan Weber, působil ve firmě Bosch, kde se zaměřoval na videosystémy pomáhající řidičům. Lech Szumilas je zase bývalý výzkumník Delphi s specializací na detekci objektů a počítačové vidění.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist