Výrobce koupelen a sanitární keramiky Laufen CZ letos v pololetí zvýšil obrat o deset procent. Tržby firmy dosáhly hodnoty 1,408 miliardy korun zejména díky expanzi na nové vývozní trhy a také díky posílení pozic v současných vývozních destinacích. Tržby na italském trhu vzrostly o 35 procent oproti roku 2014. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Nárůst poptávky za první pololetí předčil naše krátkodobé i střednědobé plány. V otázce výrobního kapitálu jsme na maximu dostupných kapacit. Dlouhodobě se však potýkáme s nedostatkem kvalifikované pracovní síly v oblasti výroby keramické sanity," uvedl generální ředitel Laufenu CZ Ladislav Dvořák.

Laufen CZ zastřešuje značky Laufen, Jika a Roca. U jednotlivých značek jde o nárůst ve stejném procentním poměru jako u celku. Za celý letošek firma odhaduje obrat ve výši 2,7 miliardy korun. Tržby dosáhly na konci června částky 1,408 miliardy korun především díky expanzi na nové zahraniční trhy. Přes 75 procent veškeré produkce je určeno pro zahraniční trhy, mezi kterými figurují Německo, Slovensko, pobaltské republiky, Švýcarsko a Rusko.

"Vyvážíme také do exotických zemí. Jednou z netradičních exportních destinací je kupříkladu Papua-Nová Guinea, do které jsme dodali keramiku v hodnotě 600 000 eur (asi 16,2 milionu korun)," uvedl Dvořák. Firma loni vstoupila na italský trh. Letos tam navýšila tržby o 35 procent. "Hlavním důvodem úspěchu tradiční české keramiky v Itálii je atraktivní design v kombinaci s příjemnou cenou," uvedl Dvořák. Příští rok Laufen se značkou Jika vstoupí na americký trh.

Výrobce koupelen a sanitární keramiky Laufen CZ letos investuje do rozšíření svého logistického centra ve Znojmě 77 milionů korun. Koncem roku bude mít firma ve Znojmě skladovací kapacity o celkové ploše více než 20 000 metrů čtverečních. Kromě Znojma má Laufen ještě další závod v Bechyni.