Hodnota plošné internetové reklamy, označované jako bannerová, v září meziměsíčně vzrostla o třetinu na 572,2 milionu korun. Největším zadavatelem byla společnost LMC, provozující weby s nabídkou práce. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.
Meziročně tento druh reklamy v ceníkovém srovnání klesl asi o čtyři procenta. Společnost LMC na první příčce využila reklamní prostor za 18,6 milionu korun. Další v pořadí Procter & Gamble zveřejnil bannerovou reklamu za 15,1 milionu korun, podobně jako internetový obchodník Alza.cz s inzercí za 15 milionů korun.
Na desítku největších provozovatelů připadla on-line inzerce v ceníkové hodnotě 530,9 milionu korun, nejvíce na Seznam.cz s 233 miliony korun.
AdMonitoring sleduje každý měsíc reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Výsledky za všechny typy internetové inzerce sdružení zjišťuje jednou ročně. Loni objem internetové inzerce stoupl o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za růstem byly především zvýšené investice do reklamy ve vyhledávání, bannerové display inzerce a videoreklamy.
Bannerová reklama využívá obrázek, animaci či interaktivní grafiku nejčastěji u okraje obrazovky. Bannery tvoří jednu z nejčastějších forem reklamy na internetu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist