Velkoobchody Makro Cash & Carry v Česku v účetním roce končícím loňským zářím, vykázaly tržby 29,9 miliardy korun a zisk 1,19 miliardy korun. Ve srovnání s finančním rokem 2011/2012 se tržby zvýšily o dvě procenta a zisk klesl o pětinu. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti. Finanční rok 2012/2013 měl pouze devět měsíců, výsledky jsou tak meziročně neporovnatelné.
Makro investovalo do rekonstrukce a modernizace svých provozoven 83 milionů korun. Do nových distribučních hal v Ostravě na pražském Černém Mostě pak 18 milionů korun.
První prodejnu na tuzemském trhu Makro otevřelo v roce 1997 v Ostravě a poté po celé republice vybudovalo 13 velkoobchodních center. Loni firma v ČR zaměstnávala 3283 pracovníků. Makro Cash & Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group, která ve 31 zemích provozuje zhruba 2200 obchodů. Za účetní rok 2013/2014 dosáhl její obrat 63 miliard eur.
Makro má tři skupiny zákazníků z řad podnikatelů. Segment hotelů a restaurací tvoří zhruba 35 procent obratu, maloobchodní prodejci se na tržbách podílejí také 35 procenty, zbytek jsou firmy a instituce.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist