Japonská módní značka UniQlo přišla s hi-tech verzí výstřelku devadesátých let - prstenu, který měnil barvu podle toho, jak se jeho "majitelé" cítili. Zařízení UMood nyní zákazníkům podle jejich nálady vybere tričko.
Neurolog Phil Harris, který na vývoji UMood spolupracoval, potvrdil, že stále více firem se obrací na neurovědce, aby jim pomohli získat nové zákazníky. "Lidé chtějí mít široký výběr, ale pak mají problém se pro něco z něj rozhodnout," řekl pro server news.com.
Moderní "čtení mysli" vůbec nebolí. Zákazník se v obchodě pohodlně posadí na gauč a nasadí si na hlavu sluchátka. Na velké obrazovce před ním se promítají nejrůznější obrázky a videa, jež by měla zpodobňovat deset rozdílných nálad. Mezi snímky jsou například hravá koťátka nebo podzimní krajina.
Zatímco si klient užívá deset minut televizní zábavy, přístroj monitoruje jeho podvědomé reakce na jednotlivé obrázky. Na základě zabudovaného algoritmu měří pět hodnot – zájem, souhlas, soustředění, stres a apatii.
Když je proces hotový, nabídne UMood zákazníkovi z celé databáze 600 triček čtyři, která nejpřesněji odpovídají jeho současné náladě.
Opět posoudí, jakým způsobem mozek na jednotlivé návrhy reagoval, a pak definitivně předvede tričko, které je pro klienta to pravé.
Firma UniQlo poprvé představila UMood ve svých čtyřech pobočkách v Sydney. Pokud se bude zákazníkům zamlouvat, plánuje ho módní značka rozšířit nejdříve po celé Austrálii a potom, pokud půjde vše podle plánu, i do celého světa.
Jde o první verzi přístroje, jeho funkce jsou proto ještě relativně primitivní. Dokáže lidem poradit pouze na základě jejich nálady. Další faktory, jako je osobní styl, účel, dress code nebo viditelnost skvrn od jídla, které ovlivňují výběr oblečení, zatím nezohledňuje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.