Pojišťovna Direct, která se do června jmenovala Triglav, vytvořila za tři čtvrtletí letošního ruku čistý zisk 22 milionů korun. Ve stejném období loni vykázala ztrátu sedm milionů korun. Direct o tom informoval v tiskové zprávě. Převzetí pojišťovny, která na českém trhu patří mezi menší, dokončila investiční skupina VIGO Investments počátkem června.

Direct pojišťovna znovu útočí na český trh. Nebudeme bojovat jen nízkou cenou, říká ředitel - čtěte ZDE

Na pozitivním vývoji hospodaření se podle generálního ředitele pojišťovny Pavla Řeháka vedle růstu obchodu podílejí také opatření v podobě důsledného čištění pojistného kmene, řízení provozních nákladů a zaměření na prevenci pojistných podvodů. Pro Direct se za čtyři měsíce rozhodlo přes 10 000 nových klientů jak z retailu, tak malých a středních podnikatelů.

Pojišťovna Direct, která s původní značkou nemá nic společného, se na český trh v roce 2015 vrátila podle Řeháka ve zcela novém kontextu. Jde o vícekanálovou pojišťovnu, jež nespoléhá pouze na on-line prodej, ale využívá i další kanály, jako jsou pojišťovací makléři a vlastní pobočky.

Původní pojišťovna Direct vstoupila na český trh v květnu 2007 s nabídkou pojištění majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 se ale z trhu zcela stáhla, důvodem byly podle tehdejšího vyjádření pojišťovny nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu. Ty prý neumožnily docílit dostatečné velikosti a ziskovosti v přijatelném časovém horizontu pro vlastníka, britské pojišťovací skupiny RSA.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Triglav pojišťovna vznikla v roce 2000 z původní Všeobecné pojišťovny, kdy v ní její akcionář, mateřská společnost Zavarovalnica Triglav ze Slovinska, získala stoprocentní podíl. Působení pojišťovny v Česku se dostalo do nové fáze v říjnu 2014, když byla prodána tuzemské skupině VIGO Investments.