Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které umožňují falšování údajů o emisích oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu, oznámil VW k plánům pro svolávání těchto vozů v Evropské unii.
%insert_attachment[59500830] priloha.html%
Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
V Evropské unii se aféra týká 8,5 milionu automobilů. Zhruba 5,2 milionu vozů s motory o objemu 2,0 litru bude podle Volkswagenu vyžadovat pouze zásah do softwaru, který zabere asi 30 minut. U tří milionů aut s motory o objemu 1,6 litru bude zapotřebí nevelká fyzická úprava, práce by měla trvat méně než hodinu.
Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) již uvedené úpravy schválil. Návrh řešení pro zbývajících 300 tisíc vozů s motory o objemu 1,2 litru Volkswagen dosud nedokončil, úřadu by ho však měl předložit ještě tento týden. Podle agentury DPA se předpokládá, že u těchto vozů bude stačit softwarová úprava.
Volkswagen si již na svolávání automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard korun). Firma uvedla, že tuto rezervu nehodlá snížit, ačkoliv budou úpravy vozů v Evropě jednodušší, než se předpokládalo. Mluvčí podniku upozornil, že zatím není jasné, jaké budou celkové náklady spojené s emisním skandálem. Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na správní spory mohly překročit 40 miliard eur, napsala agentura Reuters.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist