Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka. Kotva o tom ve středu informovala v tiskové zprávě.
Jméno složené ze tří čínských znaků 高特瓦 (Kao-tche-wa, vyslovováno "kou-k-ua"), které připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na "výjimečnost a vysokou kvalitu". "Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy," uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.
"Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty," dodal ředitel.
Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v loňském třetím čtvrtletí v ČR poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo EU v ČR v obchodech nechali. Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na 16 procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.
Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15 935 korun na 19 404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211 tisíc. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil zhruba na 270 tisíc.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun zhruba na 800 milionů korun. Objekt vlastní irská společnost Markland.
Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist