Soukromý český železniční dopravce RegioJet zlevní od 7. dubna o pětinu část jízdenek v nejlevnějším tarifu. Firma to oznámila v neděli v tiskové zprávě. Další soukromý dopravce Leo Express v pátek zrušil zákaznickou slevu ve Smile klubu a nabídl stejnou slevu na zpáteční či skupinové lístky a jízdu zdarma pro děti.
RegioJet zavede slevu 20 procent pro držitele svých Kreditových jízdenek, tedy plastových karet dobíjených penězi a sloužících k nákupu lístků. Zlevněny budou všechny jízdenky na vnitrostátních trasách v Česku v nejlevnějším tarifu Standard. Firma má ve vlacích tři tarify lišící se výbavou vozu a kupé.
"Cena jízdenky pro dospělého držitele Kreditové jízdenky bude na trase Ostrava-Praha začínat na 152 korunách, na trase Olomouc-Praha na 120 a na trase Staré Město / Zlín - Praha na 152 korunách. Z těchto snížených cen se budou následně vypočítávat zlevněné jízdenky pro žáky, studenty a další skupiny cestujících, kterým RegioJet ve svých spojích poskytuje zlevněné jízdné," doplnil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
Leo Express již v pátek změnil slevový systém i zákaznický program. Zrušena byla původní sleva ve výši 20 procent pro všechny držitele zákaznické Smile karty.
Stejně velkou slevu ale nyní dopravce nabízí, když si cestující koupí zároveň i lístek na zpáteční cestu nebo pro skupiny čtyř až deseti lidí. V nabídce má také rodinné lístky, kdy zaplatí dva dospělí plnou cenu a až tři děti mohou jet zadarmo.
Nadále prodává Leo Express i takzvané Promo jízdenky, kdy například lístek z Prahy do Ostravy stojí u některých spojů při nákupu s předstihem jen 99 korun. Běžná cena je přitom u nejlevnějších míst někdy téměř až čtyřikrát vyšší.
RegioJet loni přepravil ve vlacích v České republice přes tři miliony cestujících, což je nárůst o 26 procent. Na Slovensku vlaky RegioJetu přepravily ve vnitrostátní dopravě 3,68 milionu cestujících. Podle předběžných odhadů je loňský zisk před zdaněním 40 milionů korun, dosud hospodařil RegioJet od vzniku v roce 2011 se ztrátou.
Leo Express vloni přepravil téměř 1,1 milionu cestujících, meziročně o 210 000 více. Dlouhodobě ztrátový provoz černých vlaků, které začaly na lince mezi Prahou a Ostravou jezdit v listopadu 2012, se v posledním měsíci loňského roku poprvé dostal do zisku. Tržby dopravce se za loňský rok zvýšily o 35 procent na 260 milionů korun.
Státní železniční dopravce České dráhy loni v prosinci zlevnil u kratších jízd lístky do první třídy z 1,5násobku ceny druhé třídy na 1,3násobek. Předtím sleva platila jen u jízd delších než 121 kilometrů.
Naopak dráhy zdražily o 29 korun celodenní jízdenku na 579 korun a víkendovou jízdenku na 679 korun. Zdražila také přeprava bicyklu. České dráhy loni přepravily 170 milionů cestujících, oproti roku 2014 téměř o 400 000 méně.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist