Prostornějších sedadel na dálkových linkách se cestující v autobusech Student Agency zatím nedočkají. Dopravce patřící podnikateli Radimu Jančurovi první třídu ve svých žlutých autobusech nezavede. Rozhodla o tom anketa mezi klienty.
"Zúčastnilo se jí přibližně deset tisíc respondentů s tím, že v naprosté většině nemají o zavedení první třídy zájem. První třída by v jejich očích neznamenala z hlediska rozsahu služeb tak zásadní změnu," říká mluvčí skupiny Aleš Ondrůj. Jaký podíl cestujících by byl za nadstandard ochoten platit, uvést nechce.
Lidé uvedli, že mají spíše zájem o bohatší nabídku občerstvení a častější aktualizace filmů v palubním systému zábavy. "O rozšíření menu jsme u autobusů ještě nerozhodli," říká Ondrůj. Firma nyní upravila nabídku ve vlacích, kde přibyly některé typy salátů.
Kupte si dvě sedačky vedle sebe
Příplatkový nadstandard chtěla Student Agency zavést na delších mezinárodních trasách. V první třídě měli mít pasažéři například větší monitor a víc místa. Zvláště v sezoně by se tak ale snížila celková kapacita autobusu - kvůli prostornější první třídě by v něm bylo o čtyři sedačky méně.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Zavedení první třídy přitom Student Agency původně zvažovala právě kvůli dotazům cestujících na tuto možnost. Někteří podle Ondrůje v minulosti zjišťovali, zda si - s cílem získat více místa - mohou rezervovat dvě sedadla sami pro sebe. "Cestující má možnost si ji přikoupit v předprodeji, ale za běžnou tarifní cenu," uvádí mluvčí. Pokud je navíc zákazník korpulentnější a zakupuje si jízdenku až u řidiče, stevardka se jej vždy snaží usadit tak, aby měl vedle sebe volnou sedačku. "Na to se ale nedá s ohledem na obsazenost autobusů spolehnout," dodává Ondrůj.
Od tohoto týdne ale cestující mohou ve 45 čerstvě pořízených autobusech španělského výrobce Irizar vyzkoušet nové sedačky. "Celokožený model jsme vyměnili za částečně látkový a polstrovaný," uvádí ředitelka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická. "Snažili jsme se celý interiér trochu zesvětlit, je tam více bílé barvy," pokračuje. Kromě toho se zvětšil úložný prostor.
Po dokoupení nových autobusů by už na všech vnitrostátních i mezinárodních linkách měli mít cestující k dispozici systém palubní zábavy Fun&Relax. "Starší autobusy si necháme jen jako posilové a záložní spoje," doplňuje ředitelka autobusové dopravy.
Autobusy mění název
Dopravce od pondělí 4. dubna přejmenovává své žluté autobusy ze Student Agency na RegioJet. "Naším cílem je další růst, a to jak v České republice, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se chceme prezentovat jako jednotná vedoucí středoevropská síť autobusových a vlakových spojů a chceme toto dělat pod marketingovou značkou RegioJet," vysvětluje Jančura. Už dříve řekl, že dosavadní název je pro dopravní firmu v zahraničí nepraktický.
"Přelepeno" už je například pražské autobusové nádraží Florenc, od minulého týdne jsou pod značkou RegioJet na evropských linkách nasazeny i nové autobusy.
Student Agency v současné době jezdí do patnácti zemí Evropy. Kromě sousedních států a západní Evropy to jsou také Itálie, Skandinávie či Maďarsko.
Od 18. dubna začne RegioJet jezdit denně do Ženevy, kam dosud jezdí dvakrát týdně. Prodlouží také spoj do německého Düsseldorfu - nově bude pokračovat až do Essenu. Zároveň přibude autobus do francouzského Lyonu a zrychlí spoj z Prahy do Vídně - většina autobusů bude do rakouského hlavního města nově jezdit bez zastavení, přičemž z Brna pak budou vyjíždět samostatně.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist