Výrobce spodního prádla Triola se loni dostal do zisku. Firma, jejíž budoucnost do jisté míry závisela na rozhodnutí vlády o těžbě uhlí, plánuje letos překonat stomilionovou hranici tržeb. Sází na rozšíření prodejen, servis zákaznicím, styl a jedinečnost.

Podprsenky šičky vyrábějí v závodu v Horním Jiřetíně na Mostecku. Podnik sice nebyl ohrožen případným rozšířením těžby uhlí na lomu ČSA, ale zůstal by ostrovem nad dolem. Vláda však na podzim rozhodla limity těžby rozšířit pouze na lomu Bílina.

"Situaci ve firmě to značně uklidnilo, spousta zaměstnanců si oddychla," řekla vedoucí výrobního závodu Alice Krocová. "Můžeme se soustředit výhradně na byznys," dodala.

Triola loni vyrobila 200 000 kusů podprsenek a zhruba stejný počet prodala. Vedle podprsenek šije také kalhotky a plavky.

"V roce 2014 jsme měli ztrátu jeden milion korun při tržbách přibližně 80 milionů korun. V roce 2015 zisk půl milionu korun při tržbách 87 milionů korun," shrnula hospodářské výsledky Krocová.

Letošní ambicí podniku je překonat stomilionovou hranici tržeb. "Investujeme především do internetového prodeje a rozšiřování odběrných míst s možností vyzkoušet objednané prádlo. V současnosti máme dvacet odběrných míst. Na trhu spodního prádla jsme jediní," uvedla Krocová.

Firma chce také rozvíjet vlastní prodejny, kam zajíždějí profesionální stylistky, které učí ženy, jak vybírat správné velikosti a vhodné střihy prádla, ale také jak se o něj starat, aby si dlouho udrželo svoje vlastnosti a pěkný vzhled. "Projekt s názvem Triola Styling Tour funguje už třetím rokem, letos poprvé vyjíždí odbornice i na Slovensko," řekla vedoucí závodu, kde pracuje 85 lidí (celkem má Triola 130 zaměstnanců).

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Podobně jako v dalších textilních podnicích i v Horním Jiřetíně chybějí šičky. "Zcela zkolaboval vzdělávací systém pro textilní průmysl a nikdo s tím nic nedělal, za chvíli tady nebude mít kdo šít. Nové šičky a švadleny, které by vyšly z učilišť, prakticky v ČR neexistují," popsala Krocová.

Přitom na ruční práci Triola, která vyrábí podprsenky i v nadměrných velikostech, sází. "Běžná podprsenka se skládá zhruba ze čtyřiceti dílů, ty je třeba ve všech velikostech navrhnout, precizně vymodelovat, nastříhat, seskládat a s láskou i fortelem sešít," doplnila vedoucí.

Přestože i ve spodním prádle se trendy mění co sezonu, české ženy jsou podle prodejů v Triole věrny klasice. Vítězí bílá a hned za ní černá, následuje smetanová a tělová. Tyto čtyři základní barvy tvoří podle Krocové 64 procent prodejů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist