Pivovar Anheuser-Busch InBev, který je v procesu koupě konkurenční firmy SABMiller, přijal nabídku od japonské Asahi Group na koupi některých značek pivovaru SABMiller, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Prodej značek je podmínkou k dokončení převzetí SABMilleru za 100 miliard dolarů, na kterém se pivovary dohodly loni.

Prodej značek je podmíněn tím, že se firmě AB InBev podaří dokončit převzetí SABMilleru, napsala agentura Reuters.

Asahi již v únoru uvedla, že exkluzivně jedná o koupi některých značek. Japonská skupina se převzetím zahraničních značek snaží vykompenzovat pomalý růst na domácím trhu.

Dohoda je největší akvizicí japonského pivovaru Asahi a je také největší akvizicí v japonském nápojovém odvětví od roku 2014, kdy firma Suntory převzala za 16 miliard dolarů (381,2 miliardy korun) amerického výrobce lihovin Beam.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa a patří jí také budějovický pivovar Samson. Skupina SABMiller vlastní Plzeňský Prazdroj.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru