Ceny piva, cukrovinek a kávy svým zákazníkům několik let uměle zvyšovaly některé německé maloobchodní řetězce. Nemusely se přitom bát, že jim prodeje klesnou ve prospěch konkurence. Společnosti Metro, Edeka a Lidl, který působí také v České republice, se totiž tajně dohodly o zvyšování cen mezi sebou. Zdražování piva navíc koordinoval největší světový pivovarnický koncern Anheuser-Busch InBev.
Dohodu ale nakonec odhalily německé úřady a protože takové chování firem je v Německu nelegální, v pondělí potrestal viníky tamní antimonopolní úřad pokutou ve výši 90,5 milionů eur, tady asi 2,5 miliardy korun.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.