Zisk pojišťovací skupiny AXA loni v Česku a na Slovensku dosáhl 400 milionů korun, což ve srovnání s rokem 2014 představuje nárůst o 60 procent.

Skupině, kterou tvoří pojišťovna, penzijní společnost a investiční společnost, se podařilo snížit stornovost smluv z předloňských 12 procent o dva procentní body. K růstu zisku přispěly také úspory v oblasti administrativních nákladů. Objem aktiv spravovaných skupinou AXA v Česku a na Slovensku meziročně vzrostl o 2 procenta na 111 miliard korun.

"Velmi dobrého hospodářského výsledku jsme dosáhli zejména díky novému obchodnímu modelu a také díky zvyšování efektivity a produktivity," řekl generální ředitel AXA pro Česko a Slovensko Martin Vogl. 

Skupině AXA se loni dařilo zejména v oblasti rizikového životního a neživotního pojištění, ve které vzrostl zisk meziročně o 49 procent na 208 milionů korun. Zisk z penzijních fondů naopak poklesl o 15 procent na 189 milionů korun. Skupině se ovšem podařilo v oblasti neživotního pojištění dostat se z více než stomilionové ztráty v roce 2014 do zisku ve výši tři miliony korun.

K šedesátiprocentnímu meziročnímu nárůstu zisku skupiny přispěla také digitalizace, díky které firma mohla snižovat administrativní náklady. "Před pěti lety jsme neuzavírali ani jednu smlouvu digitálně, dnes už to jsou dvě smlouvy ze tří. A plánujeme se dostat na 80 až 90 procent," řekl generální ředitel skupiny Martin Vogl.

Do budoucna se firma chce zaměřit především na spokojenost zákazníků. "Každoročně dojde k patnácti milionům interakcí se zákazníky. Nechali jsme si proto zpracovat průzkum ohledně toho, co od nás zákazníci chtějí. Na oblasti, které jsou pro zákazníky prioritní, se zaměříme," řekl David Poes, který ve společnosti řídí úsek zaměřený na vytváření a udržování hodnoty pro zákazníky.

Podle Poese je nejdůležitějším momentem ve vztahu zákazníka a pojišťovny situace, kdy nastane škoda. Axa proto mimo jiné vytvoří nový systém pro likvidaci škod. I to by mělo v příštím roce přispět k růstu zisku na 540 milionů korun.

"Český trh v současnosti prochází změnami v oblasti regulace, ale my přesto věříme, že se nám v následujících dvou až třech letech podaří navýšit ziskovost o 30 až 40 procent," řekl generální ředitel AXA pro Česko a Slovensko Martin Vogl. Podle něj musí pojišťovny v době nízkých úrokových sazeb snižovat náklady, aby mohly klientům nadále nabízet kvalitní služby

Skupina AXA v Česku a na Slovensku spravuje aktiva v objemu 111 miliard korun, má 1,4 milionu zákazníků. Na jejích obchodech se z 56 procent podílejí penzijní fondy, životní pojištění a podílové fondy tvoří 19 procent obchodů, 18 procent připadá na investiční životní pojištění a neživotní pojištění zaujímá sedmiprocentní podíl.