V Česku podle ředitele FTV Prima Marka Singera ještě nenastal čas spustit placenou videotéku. Češi nejsou na rozdíl třeba od diváků ve Skandinávii připraveni platit za videoobsah na vyžádaní, uvedl v rozhovoru pro HN.

Videa jsou hlavně lákadlem pro mladé - Prima jim je chce nabídnout v “atraktivních balíčcích” a chce využívat také více obsahu od samotných diváků. U klasických televizních diváků zatím ve sledovanosti podle Singera vedou seriály a původní tvorba.

HN: Loni jste se vrátil ze švédské mateřské společnosti MTG a vedete nyní jen českou Primu. Co z působení v evropské skupině můžete uplatnit tady?

Krátkodobě nic moc, ale ze střednědobého pohledu je toho, myslím, docela hodně. To, co se děje ve Skandinávii, je do určité míry předobrazem toho, co se bude dít tady. Mluvím teď hlavně o přechodu z lineární televize na nelineární. Protože ten je tam z různých důvodů nejrychlejší v Evropě. Je jasné, že to čeká všechny evropské trhy. Jde o míru a rychlost. Je to takové okno do budoucnosti našeho trhu.

HN: A jak ta budoucnost vypadá?

Na tamním trhu mají lidé více kanálů pro konzumaci videí. Mají video na vyžádaní, tedy více toho nelineárního obsahu.

HN: Nelineární obsah znamená, že nesleduji televizi tak, jak běží podle televizního programu, ale už jsem schopná regulovat, co chci vidět?

Ano. A  není v ní jenom obsah, který vysílá televize, ale je tam i videotéka. Dost se mění i chování a způsob, jakým lidé platí předplatné. Vypadá to jako detail, ale pro budoucnost televize je to rozhodující. Dřív si člověk udělal smlouvu třeba se Skylinkem na rok nebo dva na služby související se sledováním televize. Kdežto na on-ine videoslužby máte klidně tři předplatné a střídáte je během jednoho roku. Fluktuace je násobně větší.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru