Když chcete jet z bratislavského nádraží, vzdálené obdoby pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí, taxíkem, máte tři možnosti: sednout do některého ze stojících strojů a zaplatit dost vysokou cenu. Nebo znáte číslo některé místní taxislužby a auto si přivoláte, pak platíte zhruba o čtvrtinu až třetinu méně. Anebo se v nádražní hale "píchnete" na wi-fi, pokud nemáte datový tarif, a objednáte si Uber, proti jehož cenám bratislavští taxikáři už několikrát protestovali.

Poslední středoevropský protest proti sdílené ekonomice, kterou Uber představuje a jejíž podstata je těm, kdo se o vše dělili za socialismu, stále dost proti srsti, si před týdnem užila Budapešť. Jen pár vozů tamní taxislužby dokázalo zablokovat jak část centra, tak jedinou čtyřproudou příjezdovou silnici k letišti, až musela zasáhnout policie. Na některých žlutých taxících vlály maďarské vlajky. Podobně jako při jiných protestech v Bratislavě, Varšavě či Praze hrála jistou roli národní hrdost v boji s cizáckým kapitálem.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se