Televize Prima loni zvýšila výnosy i provozní zisk z online reklamy o pětinu. Tržby Primy z bannerové reklamy v ceníkových cenách loni dosáhly 360 milionů korun, což firmu řadí mezi pět největších hráčů na trhu. Vyplývá to z informací televize a Sdružení pro internetový rozvoj.
V dvouciferném růstu Prima pokračuje i letos. Počet přehrání videí na serveru iPrima se v dubnu zvýšil o 91 procent na 45,8 milionu, v lednu byl přitom růst třetinový.
V posledním roce měla Prima téměř 2,3 milionu reálných uživatelů z PC a 1,2 milionu z mobilních telefonů. Její nejvýnosnější server Prima Play pak zaznamenal více než půl milionu uživatelů z PC a přes 100 tisíc z mobilů.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
V budoucnu se chce firma zaměřit na prodej inzerce v rámci hybridního televizního vysílání. I pro tento formát se chystá využít tzv. programatickou reklamu, která umožňuje vyšší cílení na diváka. Programatická reklama v současnosti tvoří asi šestinu online příjmů Primy.
FTV Prima se zaměřuje na internet od roku 2013. Skupina provozuje televizní kanály Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Comedy Central. Vlastníky mateřské společnosti FTV Prima Holding jsou rovným dílem GES Media Europe českého podnikatele Ivana Zacha a švédská MTG Broadcasting.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist