ČSOB začíná nabízet novou službu Premium. Klientům nabídne nadstandardní služby, ti ale musí splňovat alespoň jednu ze tří podmínek: měsíčně jim přijde na účet přinejmenším 50 tisíc korun, mají v bance uloženo minimálně 1,5 milionu korun nebo od ní mají alespoň třímilionovou hypotéku.

Banka tak chce – podobně jako už dříve Česká spořitelna nebo Raiffeisenbank – na první pohled zvýraznit, že bohatším klientům nabízí nadstandardní služby. Alespoň jednu z uvedených podmínek splňuje u ČSOB orientačně 100 až 150 tisíc lidí.

Zájemci mohou získat bankovní konto se základními službami bez poplatků (tuzemské příchozí a elektronické odchozí platby, inkasa), neomezené výběry z bankomatů po celém světě zdarma, součástí je také devizový účet v jedné ze tří měn nebo platební karta.

Těmto lidem je k dispozici osobní bankéř na pobočce a nově i na telefonu, přičemž při volání dostanou přednost před běžnými klienty. Banka láká také na možnost zvolit si vlastní číslo účtu.

Součástí základního bezplatného balíčku je i jedno ze tří nových pojištění – internetových rizik, odpovědnosti či právní ochrany. Dokoupit si pak lze třeba prémiové životní pojištění nebo zvýhodněné povinné ručení a havarijní pojištění, využít lze i služeb osobního asistenta například pro nákup vstupenek, letenek nebo zajištění opraváře. A banka pochopitelně spoléhá na to, že lidem prodá i své investiční produkty.

"Novou službu bychom do roka rádi poskytovali 65 tisícům lidí. Chceme samozřejmě získat i zcela nové klienty,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel zodpovědný za retail.

Zvýrazněním služeb pro klienty s nadprůměrnými příjmy chce dát ČSOB paradoxně najevo, že není jen bankou pro bohaté. "Plno lidí si to o nás pořád myslí,“ vysvětluje Hutla.

Zhruba 250 osobních bankéřů nyní osloví vybrané klienty, jimž novou službu nabídnou přednostně. Na každého by mělo připadat asi 250 lidí. Říci si o ni ale může každý, kdo splňuje výše uvedené podmínky. A teoreticky i ostatní zájemci - ti by ale za balíček museli platit 900 korun měsíčně.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Samostatnou značku osobního bankovnictví – Blue – od roku 2014 nabízí i Česká spořitelna. Podmínkou je příjem na účet minimálně 30 tisíc korun měsíčně nebo součet úvěrů a vkladů alespoň půl milionu korun. S příjmem nad 100 tisíc lze využívat službu Erste Premier. Raiffeisenbank pak nabízí program Premium Banking pro klienty s příjmem nad 45 tisíc korun měsíčně nebo s vklady ve výši alespoň jeden milion korun.

Další nejbližší konkurenti – Komerční banka, UniCredit nebo Moneta Money Bank (GE) – sice speciální název pro osobní bankovnictví nepoužívají, jejich zástupci ale zdůrazňují, že této skupině samozřejmě poskytují služby na nejvyšší úrovni.

Nejbohatším klientům, kteří mají k investování alespoň deset milionů korun, už ČSOB delší dobu nabízí specifické služby privátního bankovnictví – podobně jako konkurence nebo specializované privátní banky.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist