Společnost FTV Prima, která v ČR provozuje několik televizních stanic, loni zvýšila zisk o 48 procent na 298,3 milionu korun. Tržby stouply o sedm procent na 2,8 miliardy korun. Letos čeká růst zisku nejméně o 15 procent. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti, na kterou ve čtvrtek upozornil server Mediaguru.
Prima byla loni druhou nejsledovanější komerční televizí za Novou. Celková průměrná roční sledovanost jejích programů v minulém roce dosáhla téměř 21 procent ve skupině diváků starší 15 let. Společnost loni uvedla dva nové kanály Prima Max a Prima Comedy Central.
Do hospodaření se kromě poklesu tržeb za prodej reklamy negativně promítly i turbulence na devizových trzích, které představovaly propad 22 milionů korun. Dopad mělo i přeceňování zůstatku knihovny vlastní tvorby.
Letos chce Prima zahájit generační změnu primární cílové divácké skupiny. Více se chce zaměřit na mladší diváky a obecně na skupinu mezi 15 a 54 lety. Společnost letos očekává mírný pokles tržeb kvůli změně obchodních podmínek, která souvisí se záměrem zvýšit podíl na reklamním trhu. Zároveň chce o pětinu zvýšit příjmy z on-line aktivit.
Skupina provozuje televizní kanály Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Comedy Central. Vlastníky mateřské společnosti FTV Prima Holding jsou rovným dílem GES Media Europe českého podnikatele Ivana Zacha a švédská MTG Broadcasting.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist