Prodej největšího světového výrobce luxusních aut BMW v květnu stoupl o 5,3 procenta na 198 000 vozů. Automobilka těžila ze silné poptávky v Evropě a Číně, která vyrovnala pokles prodeje v USA. Uvedl to v pondělí ředitel prodeje automobilky Ian Robertson.
V Evropě se prodej zvýšil o 11,9 procenta, z toho v Německu o více než 14 procent. V Číně prodej stoupl o 7,1 procenta, ve Spojených státech však klesl o 8,8 procenta.
Prodej samotné značky BMW se zvýšil o 5,6 procenta na 168 162 vozů. K růstu přispívá hlavně poptávka po sportovně-užitkových vozech a sedanu řady 7. Od počátku letošního roku pak dodávky vozů hlavní značky stouply o pět procent, napsaly agentury DPA a Reuters.
Za celý loňský rok automobilka prodala rekordních 2,25 milionu vozů a již popáté za sebou zaznamenala celoroční rekordní prodej. Další růst na nový rekord čeká i letos. Kromě vozů stejného jména vyrábí BMW také vozy značek Mini a Rolls-Royce.
Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Ten chce ještě v tomto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit. Stejný cíl má i další německý rival Audi.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist