Prodej největšího světového výrobce luxusních aut BMW v květnu stoupl o 5,3 procenta na 198 000 vozů. Automobilka těžila ze silné poptávky v Evropě a Číně, která vyrovnala pokles prodeje v USA. Uvedl to v pondělí ředitel prodeje automobilky Ian Robertson.

V Evropě se prodej zvýšil o 11,9 procenta, z toho v Německu o více než 14 procent. V Číně prodej stoupl o 7,1 procenta, ve Spojených státech však klesl o 8,8 procenta.

Zisk automobilky Hyundai loni klesl na 5,5 miliardy. K dosažení prodejů vynaložila vyšší náklady - čtěte ZDE

Prodej samotné značky BMW se zvýšil o 5,6 procenta na 168 162 vozů. K růstu přispívá hlavně poptávka po sportovně-užitkových vozech a sedanu řady 7. Od počátku letošního roku pak dodávky vozů hlavní značky stouply o pět procent, napsaly agentury DPA a Reuters.

Za celý loňský rok automobilka prodala rekordních 2,25 milionu vozů a již popáté za sebou zaznamenala celoroční rekordní prodej. Další růst na nový rekord čeká i letos. Kromě vozů stejného jména vyrábí BMW také vozy značek Mini a Rolls-Royce.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Ten chce ještě v tomto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit. Stejný cíl má i další německý rival Audi.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist