Čistý zisk největšího světového prodejce oděvů Inditex vzrostl v prvním čtvrtletí jeho finančního roku o šest procent na 554 milionů eur (15 miliard korun). Firmě, jejíž hlavní značkou je Zara, pomohly k nečekaně lepšímu výsledku solidní tržby. Nadále přitom expandovala v oblasti internetového prodeje.
Tržby společnosti se během tří měsíců do konce dubna zvýšily o 12 procent na 4,9 miliardy eur. Nový finanční rok firmy začal v únoru.
Společnost rovněž oznámila, že v prvních týdnech druhého čtvrtletí, konkrétně od začátku května do 13. června, jí tržby při neměnných směnných kurzech vzrostly o 15 procent.
Inditex sice vykazuje hospodářské výsledky v eurech, zhruba polovinu celkových tržeb ale inkasuje v jiných zahraničních měnách, což znamená, že pohyb eura ovlivňuje ziskovost podniku.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Konkurenční švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M), jemuž zisk v prvním čtvrtletí klesl, mezitím ve středu oznámil, že u tržeb v místních měnách zaznamenal v květnu nárůst o devět procent.
Inditex proslul tím, že nejnovější trendy na přehlídkových molech dokáže dostat do obchodů v řádu několika dnů. Vděčí za to vysoce automatizovanému výrobnímu procesu a výrobním základnám nacházejícím se nedaleko distribučního střediska v severním Španělsku.
Společnost založil Amancio Ortega, který je nyní jedním z nejbohatších lidí světa. První prodejnu Zara otevřel Inditex v roce 1975 a v roce 1988 podnik zahájil expanzi do zahraničí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist