Americký maloobchodní gigant Walmart se dohodl na strategické alianci s druhým největším čínským internetovým prodejcem JD.com. Walmart v rámci partnerství prodá této společnosti svůj čínský e-shop Yihaodian, sdělila v pondělí americká firma.
V rámci dohody JD.com prodá Walmartu zhruba 145 milionů nových akcií, což představuje přibližně pět procent akciového kapitálu čínské firmy. Aliance s JD.com by měla podpořit aktivity Walmartu na rozsáhlém čínském trhu, uvedla agentura Reuters.
JD.com převezme kontrolu nad značkou a webovou stránkou Yihaodianu, servisu zaměřeného na zámožné ženské zákaznice. Walmart bude dál řídit divizi přímého prodeje Yihaodianu.
Dohoda poskytuje Walmartu přístup k internetovému servisu JD.com. Jeho divize Sam’s Club si na něm otevře vlastní prodejní místo a bude využívat dodávkovou síť čínského partnera, uvedly firmy.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist