Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo zvýšil zisk ve druhém finančním čtvrtletí zhruba o procento na dvě miliardy dolarů (48,8 miliardy korun). Tržby společnosti během tří měsíců klesly, avšak překonaly odhady. Firmě pomohla solidní poptávka po drobném občerstvení Frito-Lay a zájem o nové nápoje v Severní Americe.
Čistý zisk za tři měsíce do 11. června vzrostl na 2,01 miliardy dolarů z 1,98 miliardy dolarů před rokem. Tržby klesly o 3,3 procenta na 15,4 miliardy dolarů, mírně ale překonaly odhady analytiků v průzkumu agentury Reuters, kteří počítali s výsledkem 15,37 miliardy dolarů.
Tržby v divizi drobného občerstvení Frito-Lay stouply o tři procenta. Divize zahrnuje kukuřičné lupínky Doritos, brambůrky Lay’s a řadu drobných pochutin značky Simply, která se rozšířila o nové produkty. Tržby v severoamerické divizi nápojů, která je největší součástí skupiny, stouply o procento.
Generální ředitelka podniku Indra Nooyiová uvedla, že na čtvrtletních tržbách firmy se nepříznivě podepsal vliv směnných kurzů a odštěpení jejích aktivit ve Venezuele. Za "neuvěřitelně proměnlivé" světové makroekonomické situace jsou ale výsledky za druhý kvartál potěšující, uvedla ve čtvrteční výsledkové zprávě.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist