Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev získal od antimonopolních regulátorů ve Spojených státech souhlas k převzetí svého hlavního konkurenta SABMiller. Oznámila to ve středu firma a informaci později potvrdilo americké ministerstvo spravedlnosti. Dohoda s ministerstvem o schválení transakce nicméně předpokládá, že AB InBev prodá podíl SABMilleru ve společnosti MillerCoors. Zahrnuje rovněž některé další podmínky.

MillerCoors je společným podnikem SABMilleru s firmou Molson Coors, která působí ve Spojených státech. Společnost Molson Coors se již dříve dohodla, že koupí většinový podíl SABMilleru v tomto společném podniku za 12 miliard dolarů (téměř 300 miliard korun).

Společnost AB InBev ve středu potvrdila, že nadále počítá s dokončením převzetí SABMilleru v letošním roce. Transakci v hodnotě kolem sto miliard dolarů (zhruba 2,5 bilionu korun) už v květnu schválila Evropská komise. Podmínkou jejího souhlasu je ale prodej pivovarnických aktivit SABMilleru v Evropě, mezi které patří rovněž Plzeňský Prazdroj.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického rivala Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má skupina zhruba 200 značek z celého světa, předloni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarnickou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru