Letenkový vyhledávač Skypicker založili Oliver Dlouhý a Jozef Képesi v roce 2012, ani po čtyřech letech však nevypadá, že by se strmý růst firemních tržeb chystal zvolnit. V roce 2015 dosáhl start-up obratu 2,2 miliardy korun. Letos stejné číslo zaznamenal už začátkem května. Většinu tržeb brněnské společnosti tvoří zahraniční zákazníci, Češi se na nich podílí pouze jedním procentem.
Skypicker před dvěma měsíci změnil název na Kiwi.com, aby byl název srozumitelnější pro všechny své zahraniční zákazníky. K tomu jeho zakladatel Dlouhý v rozhovoru pro Hospodářské noviny popsal, jak se firma chystá rozšířit své služby o zprostředkování pozemní dopravy a ubytování.
"Po úspěšném rebrandingu společnosti, který odstartoval 18. května, překonalo Kiwi.com hned několik rekordů. Mezi nimi například denní obrat přesahující milion eur nebo miliontého zákazníka," popisuje Dlouhý. Zatímco v lednu tohoto roku byly měsíční tržby Kiwi.com 445 milionu korun, za červen společnost vykázala téměř dvojnásobek, 782 milionů korun. Růst tak od začátku roku dosáhl více než 75 procent. Za celý rok firma plánuje utržit 10 miliard korun. Zisky zveřejnit odmítá.
Druhým největším trhem je pro vyhledávač Velká Británie, hned po USA. Je to zároveň i jedna z neoblíbenějších destinací. "Celkově na letenkách do Velké Británie utržilo Kiwi.com v měsíci červenci 46 milionů korun," říká Dlouhý. Vliv brexitu na letenkový byznys zatím nijak nepociťuje.
Budoucnost cestování do Velké Británie vidí zakladatel firmy ambivalentně. "Klesající hodnota libry má potenciál zatraktivnit Británii v očích turistů. Avšak případné vystoupení Británie ze schengenského prostoru bude mít za následek nutnost absolvování přísnějších kontrol na letištích, což může naopak atraktivitu pro turisty opět snížit."
Nekončící nábor
Rychle roste i počet zaměstnanců společnosti. Aktuálně jich v nových kancelářích v brněnském univerzitním kampusu pracuje přes 650, do konce roku jich ale má být tisícovka. Dostane se tak v počtu zaměstnanců na úroveň velkých zahraničních firem v Brně.
"V současnosti nabíráme nové členy zejména do zákaznického centra. Hledáme především lidi, kteří umí výborně komunikovat a bez problémů se domluví s našimi zákazníky alespoň v jednom z cizích jazyků," upřesňuje personální ředitelka Kateřina Gábová.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Dlouhý chce udržet celý tým na jednom místě, dokud to bude možné, až následně bude uvažovat o zakládání poboček v jiných městech či zemích.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.