Zisk švédského prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) stoupl v Česku ve finančním roce 2014/2015 o sedm procent na 143 milionů korun. Tržby se zvýšily o 13 procent na 2,77 miliardy korun. Letos chce řetězec otevřít pět nových prodejen. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.
"Pro příští rok společnost nepředpokládá zásadní výkyv ve výsledku hospodaření v porovnání s fiskálním rokem končícím 30. listopadu 2015," uvedla firma. V letošním roce se chce firma soustředit na prodej a efektivitu nákladů.
Světové oděvní dvojce H&M klesl zisk o 17 procent. Uškodil jí silný dolar i chladné jaro - čtěte ZDE
Firma H&M loni otevřela v Česku jednu novou prodejnu a na konci loňského roku jich tak provozovala 44. Firma zaměstnává v ČR 864 lidí. V tuzemsku od loňska funguje i internetový obchod značky. Řetězec na českém trhu působí od roku 2003. Na začátku roku otevřel v pražské Pařížské ulici svůj první obchod módní značky COS v Česku.
Kromě těchto dvou značek řetězec vlastní značky Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories. H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Mezi největší tuzemské prodejce oděvů patří například Lidl, Tesco Stores, C&A moda, KiK, New Yorker či Takko.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist