Německá automobilka BMW v srpnu zvýšila prodej meziročně o téměř šest procent na 165 431 vozů. To představuje nejlepší srpnový výsledek v historii podniku. Největší světový výrobce luxusních automobilů těžil zejména z růstu poptávky v Asii a Evropě.

V období od ledna do srpna odbyt meziročně stoupl o 5,5 procenta na 1,509 milionu vozů. Automobilka tak poprvé ve své historii prodala za prvních osm měsíců roku více než 1,5 milionu vozů.

Na evropském trhu srpnový odbyt automobilky BMW meziročně stoupl o více než šest procent na 62 653 vozů. V Asii se zvýšil téměř o 14 procent na 59 047 vozů. Na americkém kontinentu však prodej klesl o více než čtyři procenta na 38 200 vozů.

Firma počítá s nárůstem globálního odbytu i v celém letošním roce. Loni dodala zákazníkům rekordních 2,25 milionu aut.

Nárůst srpnového odbytu v úterý ohlásil rovněž konkurenční výrobce luxusních automobilů Audi, který je součástí koncernu Volkswagen. Prodej Audi v srpnu meziročně stoupl o téměř tři procenta na 132 350 vozů, a to zejména díky silné poptávce v Číně a v západní Evropě. Za prvních osm měsíců letošního roku tak automobilka prodala 1,23 milionu vozů, tedy o zhruba pět procent více než ve stejném loňském období.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist