Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Hodnota této značky letos stoupla o pět procent na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu korun), ačkoliv firma Apple začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.

Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota stoupla o 11 procent na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo si udržela Coca-Cola navzdory poklesu hodnoty o sedm procent na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape značka Microsoft, jejíž hodnota se zvýšila o osm procent na 72,8 miliardy dolarů.

Nejvíce rostoucí značkou světa je Facebook, jehož hodnota se meziročně zvýšila o 48 procent, a Amazon, který je o třetinu hodnotnější než minulý rok. Významný nárůst zaznamenal výrobce stavebnic Lego, japonská automobilka Nissan a softwarový dodavatel Adobe (všichni zaznamenali nárůst hodnoty o více než dvacet procent).

Německá značka Volkswagen se v žebříčku propadla ze 35. místa na 40. příčku, její hodnota se snížila o devět procent na 11,4 miliardy dolarů. Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Potýká se však s negativními dopady skandálu kolem manipulací s testy emisí.

Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Hodnotou značek se zabývá také výzkumná firma BrandZ, v jejímž žebříčku byl letos Apple na vedoucí pozici vystřídán Googlem, upozornila agentura DPA.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist