Americká automobilka Ford Motor registruje v Číně prudký nárůst poptávky po svých luxusních vozech Lincoln. Firma oznámila, že odbyt této značky na čínském trhu se v prvních třech čtvrtletích letošního roku téměř ztrojnásobil na zhruba 21 tisíc vozů.
Lincoln posiluje svoji pozici na čínském trhu a do konce letošního roku zde chce mít 65 autosalonů, tedy o pět více, než firma doposud plánovala. Do konce příštího roku pak má počet autosalonů Lincoln v zemi stoupnout na 80. Ford současně uvedl, že studuje možnost výroby vozů Lincoln přímo v Číně.
Další růst prodeje své luxusní značky očekává Ford až do konce roku. Ve čtvrtém čtvrtletí má prodej podpořit nová verze vlajkového sedanu Lincoln Continental.
Značka Lincoln však v Číně navzdory silnému růstu prodeje nadále výrazně zaostává za luxusními vozy Cadillac amerického konkurenta General Motors (GM). Odbyt automobilů Cadillac na čínském trhu se v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšil o 35 procent na zhruba 77 tisíc vozů, napsala agentura Reuters.
Společnost GM v lednu otevřela čínskou továrnu na výrobu vozů Cadillac. Závod s kapacitou 160 tisíc vozů ročně si vyžádal investici ve výši osmi miliard jüanů (zhruba 29 miliard korun). Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist