Tržby francouzské automobilky PSA ve třetím čtvrtletí klesly o více než pět procent na 11,4 miliardy eur (208 miliard korun). Firma, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, se potýkala s poklesem prodeje v Číně a na evropském trhu, a rovněž s negativním dopadem slabších kurzů měn rozvíjejících se zemí.
V Evropě automobilka zaznamenala pokles prodeje o více než čtyři procenta, v Číně dokonce o 16,5 procenta. Její celosvětový odbyt se ale zvýšil, a to téměř o 11 procent na 2,23 milionu vozů. Přispěl k tomu silný růst v Latinské Americe a obnovení prodeje v Íránu.
V Latinské Americe objem prodeje ve čtvrtletí vzrostl téměř o 23 procent. Výši tržeb v této oblasti ale při přepočtu snížily slabé kurzy tamních měn.
PSA patří mezi podniky, na které měl v dřívějších letech největší dopad pokles poptávky po automobilech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu. V roce 2014 musel automobilku finančně podpořit stát a čínská společnost Dongfeng. Každý ze subjektů nyní v PSA vlastní podíl 14 procent.
PSA je po německém koncernu Volkswagen druhým největším výrobcem automobilů v Evropě z hlediska objemu prodeje. V České republice provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA. Výrobní závod má také na Slovensku.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist