Německému výrobci sportovní obuvi a textilu Puma se téměř zdvojnásobil zisk na 39,5 milionu eur (1,1 miliardy korun) a spolu s prodejem překonal očekávání analytiků. Vyplývá to z jeho zveřejněných výsledků za třetí čtvrtletí. Firmě pomohla publicita kolem olympijského úspěchu její tváře, běžce Usaina Bolta, a reklama se zpěvačkou Rihannou.

Prodej vzrostl o osm procent na 990 milionů eur (26,7 miliardy korun), především díky trhům v Evropě a Americe.

Podle výkonného ředitele Bjorna Guldena se dobře prodávají nové produkty, jako jsou běžecké boty Ignite Dual a řada Fenty Fashion: "Více zákazníků nakupuje naše zboží za plnou cenu, a tak nás mají prodejci raději," řekl. Firma angažovala v posledních letech Bolta, aby dala větší důraz na sportovní spíše než módní stránku svých produktů, když její obliba u zákazníků začala klesat.

Daří se i rivalovi Pumy, firmě Adidas, kterému čistý zisk čtvrtletně vzrostl o 15 procent.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist