Německému výrobci sportovní obuvi a textilu Puma se téměř zdvojnásobil zisk na 39,5 milionu eur (1,1 miliardy korun) a spolu s prodejem překonal očekávání analytiků. Vyplývá to z jeho zveřejněných výsledků za třetí čtvrtletí. Firmě pomohla publicita kolem olympijského úspěchu její tváře, běžce Usaina Bolta, a reklama se zpěvačkou Rihannou.
Prodej vzrostl o osm procent na 990 milionů eur (26,7 miliardy korun), především díky trhům v Evropě a Americe.
Podle výkonného ředitele Bjorna Guldena se dobře prodávají nové produkty, jako jsou běžecké boty Ignite Dual a řada Fenty Fashion: "Více zákazníků nakupuje naše zboží za plnou cenu, a tak nás mají prodejci raději," řekl. Firma angažovala v posledních letech Bolta, aby dala větší důraz na sportovní spíše než módní stránku svých produktů, když její obliba u zákazníků začala klesat.
Daří se i rivalovi Pumy, firmě Adidas, kterému čistý zisk čtvrtletně vzrostl o 15 procent.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist