Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 97 500 vozů, o 9,6 procenta více aut než za stejný měsíc loňského roku. Meziročně jde o rozdíl osmi a půl tisíce aut. K pozitivnímu vývoji prodejů přispěla silná poptávka v Číně a v Evropě. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou firma v úterý zveřejnila.
Na největším samostatném trhu - v Číně - vzrostly prodeje meziročně o 12,1 procenta na třicet tisíc prodaných vozů. Za loňský listopad Škodovka v Číně prodala 26 800 automobilů, tedy o 3200 vozů méně.
Nejprodávanějším modelem v listopadu zůstává již tradičně Octavia, u níž prodeje meziročně vzrostly o 6,7 procenta na 38 000 kusů. Na druhém místě je Rapid s 19 500 prodanými vozy a meziročním růstem 25,1 procenta.
V počtu prodejů následuje Fabia, jíž se v listopadu prodalo 17 100 exemplářů. U tohoto modelu ale Škoda Auto zaznamenala lehký meziroční pokles, a to o 0,2 procenta. Pokles prodejů je uváděn i u modelu Yeti, kterého se v listopadu prodalo 7500 kusů, meziročně o 13,7 procenta méně.
Největší meziroční prodejní růst uvádí automobilka u modelu Superb, kterého se v listopadu prodalo 12 100 kusů, což je růst o 34,9 procenta. Nárůst hlásí i Citigo, a to o 7,2 procenta na tři tisíce prodaných aut.
"Naší mladou a moderní modelovou paletou oslovujeme ve větší míře nové skupiny zákazníků. Pozorujeme to zejména u růstu objednávek vozů s hodnotnější výbavou," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě vzrostl prodej vozů meziročně o 10,7 procenta na 37 200, meziročně tedy o 3600 vozů více. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 7,6 procenta na 14 600 vozů. O více než deset procent vzrostly prodeje v Dánsku, meziročně o 20,7 procenta, ve Velké Británii o 21,8 procenta, v Itálii o 28,9 procenta, ve Španělsku o 18,1 procenta a ve Švýcarsku o 18,3 procenta.
Prodejní růst zaznamenala automobilka i v Nizozemsku, meziročně o 9,9 procenta, v Rakousku o 8,1 procenta a ve Finsku o šest procent.
Ve střední Evropě vzrostly prodeje meziročně o 7,6 procenta na 16 100 vozů, tedy o 1100 vozů více než za loňský listopad. Na domácím trhu dosáhla Škodovka nárůstu prodejů o 4,2 procenta, prodala celkem 8000 vozů. V Polsku rostly dodávky o 17,5 procenta, v Chorvatsku o 33,3 procenta a ve Slovinsku o 8,8 procenta.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka meziročně o 9,1 procenta více vozů, celkem jich v listopadu prodala 3200, o 300 více než loni. V Rusku dodala Škodovka o tři procenta více aut, 4800 vozů.
Na odbytových trzích v zámoří zaznamenala firma meziroční nárůst o 34,6 procenta na 1800 prodaných vozů. Úspěšná byla i na Novém Zélandu, kde prodala sto vozů, což je meziročně o 128 procent více.
Již v polovině listopadu ohlásila Škodovka, že tento rok dodala zákazníkům jeden milion vozů. Tohoto čísla tedy letos dosáhla o více než měsíc dříve oproti loňskému roku.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Škoda Auto zaměstnává v českých závodech zhruba 27 000 lidí, z toho 2000 cizinců.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist