Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 97 500 vozů, o 9,6 procenta více aut než za stejný měsíc loňského roku. Meziročně jde o rozdíl osmi a půl tisíce aut. K pozitivnímu vývoji prodejů přispěla silná poptávka v Číně a v Evropě. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou firma v úterý zveřejnila.

Na největším samostatném trhu - v Číně - vzrostly prodeje meziročně o 12,1 procenta na třicet tisíc prodaných vozů. Za loňský listopad Škodovka v Číně prodala 26 800 automobilů, tedy o 3200 vozů méně.

Nejprodávanějším modelem v listopadu zůstává již tradičně Octavia, u níž prodeje meziročně vzrostly o 6,7 procenta na 38 000 kusů. Na druhém místě je Rapid s 19 500 prodanými vozy a meziročním růstem 25,1 procenta.

V počtu prodejů následuje Fabia, jíž se v listopadu prodalo 17 100 exemplářů. U tohoto modelu ale Škoda Auto zaznamenala lehký meziroční pokles, a to o 0,2 procenta. Pokles prodejů je uváděn i u modelu Yeti, kterého se v listopadu prodalo 7500 kusů, meziročně o 13,7 procenta méně.

Největší meziroční prodejní růst uvádí automobilka u modelu Superb, kterého se v listopadu prodalo 12 100 kusů, což je růst o 34,9 procenta. Nárůst hlásí i Citigo, a to o 7,2 procenta na tři tisíce prodaných aut.

"Naší mladou a moderní modelovou paletou oslovujeme ve větší míře nové skupiny zákazníků. Pozorujeme to zejména u růstu objednávek vozů s hodnotnější výbavou," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl prodej vozů meziročně o 10,7 procenta na 37 200, meziročně tedy o 3600 vozů více. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 7,6 procenta na 14 600 vozů. O více než deset procent vzrostly prodeje v Dánsku, meziročně o 20,7 procenta, ve Velké Británii o 21,8 procenta, v Itálii o 28,9 procenta, ve Španělsku o 18,1 procenta a ve Švýcarsku o 18,3 procenta.

Prodejní růst zaznamenala automobilka i v Nizozemsku, meziročně o 9,9 procenta, v Rakousku o 8,1 procenta a ve Finsku o šest procent.

Ve střední Evropě vzrostly prodeje meziročně o 7,6 procenta na 16 100 vozů, tedy o 1100 vozů více než za loňský listopad. Na domácím trhu dosáhla Škodovka nárůstu prodejů o 4,2 procenta, prodala celkem 8000 vozů. V Polsku rostly dodávky o 17,5 procenta, v Chorvatsku o 33,3 procenta a ve Slovinsku o 8,8 procenta.

Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka meziročně o 9,1 procenta více vozů, celkem jich v listopadu prodala 3200, o 300 více než loni. V Rusku dodala Škodovka o tři procenta více aut, 4800 vozů.

Na odbytových trzích v zámoří zaznamenala firma meziroční nárůst o 34,6 procenta na 1800 prodaných vozů. Úspěšná byla i na Novém Zélandu, kde prodala sto vozů, což je meziročně o 128 procent více.

Již v polovině listopadu ohlásila Škodovka, že tento rok dodala zákazníkům jeden milion vozů. Tohoto čísla tedy letos dosáhla o více než měsíc dříve oproti loňskému roku.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Škoda Auto zaměstnává v českých závodech zhruba 27 000 lidí, z toho 2000 cizinců.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist