Obchodní řetězec Globus ukončí provoz tří svých samostatných hobbymarketů Baumarkt v Pardubicích, Chomutově a Brně. Dva z nich prodá, nemovitost v Brně pronajme a bude z ní multifunkční obchodní centrum. Změny v Globusu souvisí s novou strategií rozvoje, firma se chce více zaměřit na prodej potravin. Globus letos otevře i první menší obchod v centru Prahy. Firma to v pátek sdělila v tiskové zprávě, hodnotu transakce nezveřejnila.
Z Baumarktů v Chomutově a Pardubicích bude prodejna nábytku a hobbymarket jiné značky. "Utržené finance z prodejů nemovitostí investujeme do rozvoje nových konceptů, renovace hypermarketů, moderních technologií, které usnadní nákup zákazníkům," uvedl jednatel společnosti Globus Jörg Bauer.
Změna se dotkne 180 zaměstnanců těchto tří obchodů. Ti si budou moci zvolit mezi prací pro nového provozovatele obchodních domů, anebo jim firma nabídne práci v hypermarketech Globus v daném městě. "Se všemi zaměstnanci osobně jednáme, naší snahou a cílem je, abychom všem byli schopni nabídnout vhodnou alternativu," dodala mluvčí firmy Pavla Hobíková.
Značka Baumarkt z ČR zmizí, produkty z kategorie hobby bude Globus nadále nabízet. "Ve všech 15 hypermarketech budeme i nadále provozovat oddělení s nepotravinářským sortimentem od auto-moto doplňků přes základní údržbu a péči o domácnost až po sezonní sortiment, jako je zahradní nábytek, camping nebo grilování," uvedla Hobíková.
Globus chce mít také v každém hypermarketu oddělenou prodejní plochu se širokým sortimentem zdravé výživy. "Též jsme pokročili v jednáních ohledně nových konceptů malých prodejen v centrech měst. O otevření právě jednáme s příslušnými úřady a během tohoto roku pilotní obchod otevřeme," dodal Bauer. Kompletní přeměnou projde hypermarket v Praze na Černém Mostě. V Pardubicích vyroste Café Globus a v Opavě firma zmodernizujeme restauraci.
Globus v Česku ve finančním roce 2015/2016 zvýšil zisk o čtyři procenta na 365 milionů korun. Tržby jeho hypermarketů klesly o půl procenta na 22,8 miliardy korun. Společnost loni uvedla, že investuje v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či e-shop. Globus loni odhadl, že v Česku může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun.
Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000 metrů čtverečních. Na tuzemském trhu je od roku 1996.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist