Zájem Čechů o drahé kovy je stále větší. Své peníze investují hlavně do "fyzického" zlata. Kupují investiční mince a slitky, ale také pamětní medaile. Potvrzují to i výsledky České mincovny, největšího výrobce cenných mincí v zemi. Její tržby za loňský rok převýšily 760 milionů, což je o pětinu víc než v roce předtím.
"Investování do fyzického zlata se stalo velmi vyhledávanou záležitostí," uvádí obchodní ředitel České mincovny Aleš Brix. Podle něj investoři ukládají část svého majetku do zlata, protože cihly a slitky mají vyšší likviditu a rychlejší zhodnocení. Lidé si více uvědomují, že volné peníze na bankovních účtech se v dnešní době vůbec nezhodnocují. Díky pevně stanovené ceně si zlato uchovává svoji hodnotu, a nabízí tak ochranu investovaného majetku před inflací.
Prodej zlata ovlivňují také mezinárodní události. Podle České mincovny o něj rostl zájem během referenda o brexitu i po volbě amerického prezidenta. "Například odbyt našeho nejprodávanějšího investičního slitku vzrostl z května na červen loňského roku (po referendu o vystoupení Velké Británie z unie) více než 2,5krát. V porovnání se stejným obdobím roku 2015 jeho prodej vzrostl o 110 procent," říká marketingový manažer České mincovny Lukáš Jokl. Podle něj se ze zlatých komodit právě slitky nejvíc vážou na situaci ve světě.
Mince téměř za půl miliardy
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.