Nizozemské pivovarské společnosti Heineken vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku zisk o 10,5 procenta na 293 milionů eur (7,8 miliardy korun). K růstu přispěl vyšší prodej piva a silnější výkon v Evropě, než se čekalo. Uvedla to ve svém prohlášení společnost, která je druhým největším pivovarem na světě.
Prodej piva na srovnatelném základě stoupl o 0,6 procenta, hlavně díky Evropě a Asii. Analytici čekali naopak pokles o půl procenta.
Generální ředitel Jean-François van Boxmeer upozornil, že pivovaru se podařilo zvýšit prodej navzdory vysokému údaji za srovnatelné čtvrtletí loni. Výhled na celý rok zatím ponechal beze změny. První čtvrtletí je obvykle méně významné v objemu prodeje a příspěvku k zisku za celý rok.
Pivovar Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, mimo značky stejného jména třeba Amstel a Desperados. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist