Americkému výrobci cukrovinek Mondelez International Inc. vzrostl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 13,7 procenta na 630 milionů USD (15,5 miliardy Kč). Výsledky překonaly očekávání díky snížení nákladů, silnému prodeji čokolád a cenové politice v Latinské Americe, uvedla v noci na dnešek firma.

Čisté příjmy klesly o 0,6 procenta na 6,41 miliardy USD. Mírně tak překonaly odhady analytiků, kteří čekali příjmy 6,37 miliardy USD. V Latinské Americe, která má na celkových příjmech podíl 14 procent, příjmy stouply o 11,4 procenta. V Evropě však klesly o 3,4 procenta a v Severní Americe o 1,6 procenta.

Mondelez nyní zavádí plán snižování nákladů, jehož cílem je snížit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy USD. Prodejní a administrativní náklady ve čtvrtletí klesly o devět procent.

Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně ČR, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V ČR má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist