Americkému výrobci cukrovinek Mondelez International Inc. vzrostl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 13,7 procenta na 630 milionů USD (15,5 miliardy Kč). Výsledky překonaly očekávání díky snížení nákladů, silnému prodeji čokolád a cenové politice v Latinské Americe, uvedla v noci na dnešek firma.
Čisté příjmy klesly o 0,6 procenta na 6,41 miliardy USD. Mírně tak překonaly odhady analytiků, kteří čekali příjmy 6,37 miliardy USD. V Latinské Americe, která má na celkových příjmech podíl 14 procent, příjmy stouply o 11,4 procenta. V Evropě však klesly o 3,4 procenta a v Severní Americe o 1,6 procenta.
Mondelez nyní zavádí plán snižování nákladů, jehož cílem je snížit do konce roku 2018 náklady o tři miliardy USD. Prodejní a administrativní náklady ve čtvrtletí klesly o devět procent.
Firma se v roce 2012 oddělila od potravinářské skupiny Kraft. Působí ve 165 zemích světa, včetně ČR, kde je jedničkou ve výrobě a prodeji sušenek a čokoládových cukrovinek. Do jejího portfolia patří světové značky, především čokoláda Milka, sušenky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a bonbony Halls, a dále také značky Brumík a TUC či na lokálním trhu známé značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. V ČR má továrny v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist