Česká automobilka Škoda Auto plánuje v rámci spolupráce s indickým partnerem Tata Motors uvést na trh několik produktů. V úterý o tom informoval indický list The Times of India. Produkty zahrnující malý sportovně-užitkový vůz a levný sedan by se podle zdrojů listu mohly objevit na silnicích od roku 2019.

Představitelé firmy Škoda Auto a její mateřské společnosti Volkswagen letos v březnu se zástupci největší indické automobilky Tata Motors podepsali memorandum o porozumění. Z tohoto memoranda vyplývá, že firmy Škoda a Tata zřejmě budou společně vyvíjet platformu pro nový vůz, který by se uplatnil na indickém trhu.

"Na bázi této dohody se prověří možnosti dlouhodobé a strategické spolupráce v jasně definovaných oblastech. Cílem strategické aliance je provázání know-how obou výrobců ve vývoji společných komponentů až po možné koncepty celých vozů," uvedly firmy v březnové zprávě.

Předseda představenstva Škody Bernhard Maier již dříve uvedl, že by mělo jít o platformu pod názvem A0 Entry. Tato nová platforma by měla být určená pro malý dostupný vůz zhruba o velikosti Fabie, který by se uplatnil na specifickém indickém trhu a v dalších rychle rostoucích teritoriích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist