Americký fastfoodový řetězec McDonald’s ukončil předčasně po 41 letech oficiální partnerství s Mezinárodním olympijským výborem (MOV). Společnost McDonald’s sponzorovala MOV od roku 1976 a byla jedním z třinácti hlavních partnerů. Tento program přinášel během čtyřletého období olympijskému hnutí více než miliardu dolarů.

Firma McDonald’s se poprvé angažovala v olympijských hrách v roce 1968 v Mexiku. S MOV měla kontrakt až do Tokia 2020, ale končí o tři roky dříve. Konkrétní důvody předčasného vypovězení smlouvy ani jedna ze stran neoznámila.

"Při plánování globálního růstu přehodnocujeme všechny aspekty našeho fungování a společně s MOV jsme udělali toto rozhodnutí, abychom se soustředili na jiné priority," uvedla globální šéfka marketinku McDonald’s Silvia Lagnadová.

"Chápeme, že v rychle se měnícím světě byznysu se McDonald’s chce zaměřit na jiné obchodní záležitosti. Proto jsme se společně dohodli na rozchodu," uvedl v tiskové zprávě ředitel televizních a marketingových služeb MOV Timmo Lumme.

Navzdory okamžitému konci partnerství bude McDonald’s fungovat příští rok na zimních olympijských hrách v Pchjongčchangu jako sponzor s místními marketingovými právy. MOV oznámil, že v segmentu potravin aktuálně neplánuje za McDonald’s náhradu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist